اخبار هرمزنت

اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارهای میناب با همکاری پیشگامان آغاز شد

با پنجمین روز گرامیداشت هفته دولت، پیشگامان مجری طرح ملی فیبرنوری جنوب کشور به هدف دسترسی اهالی و کاسبان به سرویس (ftth) با حضور نماینده پیشگامان در هرمزگان و استاندار هرمزگان در شهرستان میناب آغاز کرد. در این مراسم مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان روز دوشنبه در حاشیه آغاز به کار این طرح ملی گفت: طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارهای میناب به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیرساختی این شهرستان عملیات اجرایی آن شروع شد.

جناب آقای قویدل افزود: میزان اجرای طرح فیبرنوری در شهر میناب ۶۰ کیلومتر شامل ۳۰ کیلومتر حفاری و ۳۰ کیلومتر به صورت هوایی خواهد بود.
وی بیان کرد: اعتبار تخصیص یافته برای این پروژه مهم زیرساختی در مرحله نخست ۵۰ میلیارد تومان بوده و بناست تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان اظهار کرد: مرحله دوم شامل اتصال مشترکان به شبکه مرکزی است که منابع مالی آن نیز تامین شده که پس از پایان مرحله نخست، اجرای این طرح نیز در دستورکار قرار خواهد گرفت.

قویدل ادامه داد: اجرای طرح فیبرنوری و اتصال منازل و کسب و کارها به اینترنت پر سرعت یکی از مهم‌ترین طرح‌های ملی در دستورکار دولت سیزدهم بوده و در گذشته جزیره کیش و شهر چارک تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته و سپس اجرای آن در بندرلنگه و بندرکنگ آغاز و امروز نیز این طرح در میناب آغاز شد.

خبر خوشی برای هرمزگانی ها در آینده نیز مطابق تفاهم‌نامه صورت گرفته بین شرکت پیشگامان و شهرداری‌های بندرعباس، سیریک، جاسک و بشاگرد عملیات اجرایی فیبرنوری در این شهرها نیز آغاز خواهد شد.