اخبار هرمزنت

انقعاد تفاهم نامه همکاری استانداری هرمزگان و پیشگامان بعنوان متولی اجرای طرح ملی فیبر نوری در ابوموسی

تفاهم‌نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در جزیره ابوموسی، روز چهارشنبه طی مراسمی با حضور جمعی از مقامات استان هرمزگان منعقد شد. به‌نقل از مهندس بمانی‌پور مدیرعامل پیشگامان، براساس این قرارداد، کاربران خانگی و کسب و کارهای فعال در جزیره ابوموسی، با اتصال به شبکه فیبر نوری، از اینترنت پرسرعت و پایدار بهره‌مند خواهند شد.
مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه از دریافت اعتبارات لازم از سوی دولت برای ایجاد زیرساخت فیبر نوری در شهرهای مختلف این استان از جمله بندر لنگه، بندرعباس، میناب، جاسک، سیریک، بشاگرد و بندر لنگه خبر داد که همگی توسط پیشگامان در دست بهره‌برداری هستند. وی با ابراز رضایت از پیشرفت پروژه‌های ملی فیبر نوری هرمزگان، افزایش قابل توجه سرعت اینترنت را عاملی مهم در رشد و تحول کسب‌وکارهای مرتبط با اینترنت استان دانست.
در این نشست، مهندس دوستی استاندار هرمزگان، دکتر خاکی نهاد معاون عمرانی استاندار، مهندس روحی نماینده وزیر ارتباطات، دکتر عسگری زاده مدیرکل زیرساخت هرمزگان، مهندس قویدل مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات، مهندس ترحم مدیرکل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دکتر دریایی مدیر کل دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر و مهندس بهرام پور شهردار ابوموسی حضور یافتند.